De la începutul SEO, oferind un răspuns simplu la întrebarea “cât costă SEO, ce preturi ?Costuri corecte?” A fost dificil. În timp ce mecanica și setul de instrumente pentru SEO sunt destul de similare pentru majoritatea proiectelor, există o cantitate imensă de variabile care trebuie luate în considerare atunci când se construiește o strategie și un buget. Este adesea dificil de evaluat costul real și potențialul ROI al unui proiect SEO de la început.

Înțelegerea multor, multor variabile

În primul rând, trebuie să înțelegeți dinamica pieței care afectează succesul SEO și prețurile. Cât de competitivă este industria dvs.? Cât de competitive sunt zonele pe care le deserviți?

De exemplu, un site de SEO optimizat pentru un chiropractician într-un mic oraș suburban ar putea împușca site-ul în topul clasamentelor locale, în timp ce aceeași tune-up pentru o practică identică într-o metropolă majoră ar putea doar să îmbunătățească clasamentul ușor.

În plus, valoarea îmbunătățirii clasamentului variază în mod dramatic de la mediul de afaceri la cel al afacerii și cantitatea de trafic disponibil pe o anumită piață. Pentru unele companii locale, fiind pe prima pagină a rezultatelor Google, duce la o creștere dramatică a veniturilor și veniturilor, în timp ce altele sunt doar o diferență marginală.

Apoi vine luând în considerare poziția de plecare a prezenței digitale complete a unei companii. Cât de mare este site-ul web? Structura site-ului este bine pentru SEO? Cât de mult conținut bogat în cuvinte cheie ocupă site-ul? Cât de multe probleme SEO tehnice are site-ul? Câte linkuri și domenii de referință indică site-ul web? Este afacerea afișată cu exactitate pe site-urile de înregistrări locale? Lista continuă.

De exemplu, nu este neobișnuit ca un site învechit și lent să se situeze mai bine decât un site web mai modern din punct de vedere tehnic, deoarece site-ul mai vechi are un profil de back-link robust și greu câștigat. SEO-ul site-ului nu este perfect. Întreaga prezență digitală trebuie luată în considerare și apoi puteți dezvolta o strategie care să abordeze punctele slabe importante.

Modele comune de stabilire a prețurilor

La sfârșitul anului 2011, motorul de căutare SEO MOZ a realizat un sondaj de peste 600 de agenții pentru a înțelege variațiile în modelele de tarifare a serviciilor SEO. În timp ce acest studiu este acum șapte ani și MOZ admite sondajul nu este perfect științific, acesta oferă o înțelegere generală solidă a modului în care majoritatea agențiilor prețuiesc acest tip de muncă.

Unele teste importante din sondaj:

Procentele bazate pe proiecte sunt de departe modelul cel mai popular. Aproximativ 70% dintre agenții intervievați au afirmat că este cea mai frecvent utilizată schemă cu proiecte care se încadrează în cele patru game de prețuri: 1.001-1.500 euro, 1.501- 2.500 euro, 2501- 5.000 euro și 5.001-7.500 euro.
Modelele lunare de stabilire a prețurilor, în special rata lunară, variază radical de la agenție la agenție. Cele două cele mai frecvente au fost  251- euro 500 / luna  2.501- euro 5.000 / lună.
Majoritatea agențiilor oferă modele de stabilire a prețurilor bazate pe proiecte, bazate pe clienți și pe oră, pentru a se potrivi nevoilor și bugetului diverselor clienți. Este o piață competitivă și se pare că agențiile sunt foarte dispuse să-și adapteze sistemele pentru a-și păstra clienții.

Principalele modele de prețuri pentru SEO pe ROI

De-a lungul anilor și cu multe sute de proiecte SEO finalizate, am învățat cum să adaptăm cu profesionalism serviciile noastre de SEO la variabilele unice ale fiecărui client. Oferim atât servicii SEO lunare, cât și proiecte SEO de o singură dată și ne adaptăm planurile la bugetele clienților noștri.

Determinăm un domeniu de activitate prin descompunerea unor factori cum ar fi:

Cât de mare este site-ul web? Câte pagini au nevoie de optimizare?
Cât de mult este nevoie de dezvoltare de conținut, mai ales dacă site-ul în mod evident nu are pagini importante?
Câte probleme tehnice trebuie rezolvate?
Dacă este o afacere locală, există mai multe locații care necesită configurarea sau editarea listei de profiluri de afaceri?
Câte backlink are site-ul web? Dacă nu sunt mulți, vom aloca mai mult buget pentru a ne concentra asupra construirii unui profil de legătură puternic.
Cât de puternică este concurența?

Pachetul standard pe care îl recomandăm este de 1.500 euro pentru prima lună și apoi pentru 1.000 euro / m începând cu luna a doua. Luna 1 este o taxă mai mare, deoarece există mai multă greutate de ridicare de a face în abordarea problemelor tehnice și asigurarea că toate paginile prioritare sunt optimizate cu ajutorul cuvintelor cheie.

În același timp, un factor major în stabilirea prețurilor serviciilor noastre de SEO este bugetul clientului. Putem personaliza domeniul de activitate pentru a se potrivi cu bugetul unui client până la 500 EUR / lună. La o taxă redusă, avem mai puține ore să investim în muncă, așa că executăm strategia noastră la o viteză redusă și cu un domeniu redus de muncă. În practică, acest lucru înseamnă că ne-ar putea dura două luni pentru a finaliza o SEO Tune-Up în loc să o finalizăm în prima lună, și vom dezvolta mai puțin conținut pe lună și vom construi mai puține linkuri pe lună în mod continuu.

De asemenea oferim proiecte unice. Domeniul de aplicare al unui proiect unic este de obicei limitat la o singură optimizare SEO (optimizarea cuvintelor cheie și corecții tehnice). Aceste proiecte unice sunt în mod tipic între 1.500 și 2.500 de euro, în funcție de dimensiunea site-ului și de numărul de probleme tehnice care urmează să fie rezolvate.

Concluzie

O strategie SEO de succes implică evaluarea mai multor variabile și fortificarea unei căi înainte în cadrul bugetului clientului. “Cât costă SEO?” Va fi întotdeauna o întrebare dificilă, dar este important să recunoaștem că – cu strategia potrivită – progresul poate fi făcut la aproape fiecare punct de preț.